OUTFIT: A TOUCH OF PINK

MY FITNESSROUTINE

Jeg vil i det her indlæg fortælle og forklare lidt om min fitnessrutine. Til at starte med vil jeg bare lige sige, at jeg ikke er nogen ekspert inden for området, men bare interesserer mig for det og så elsker jeg at træne (styrketræning). Dette er bare hvad, der fungerer for mig og min krop.
Jeg har nogle problemer med min ryg, hvilket jeg også går til fysioterapeut med. Det betyder at jeg ikke må træne min ryg tungt med få gentagelser, som jeg plejede at gøre. Jeg plejede også at dyrke mere frivægte, men min fysioterapeut har anbefalet mig at holde mig lidt til maskiner når det kommer til ryggen. Hun har også anbefalet mig ikke at træne bryst, pga. den holdning jeg har. Førhen trænede jeg fullbody med alle de store basale øvelser, men nu har jeg tilpasset min træning, så den passer til min krop. Jeg har to forskellige træningspas (a og b) og træner cirka 4 gange i ugen. Dog kan jeg godt lide at variere min træning, så det er altså ikke altid 100 % som jeg har skrevet. Derudover dyrker jeg cardio/intervaltræning også cirka 4 gange i ugen.

 photo fitnessrutine 2_zpsx7ytmahl.jpg

Denne dag ser der ikke ud til at være så meget på programmet, og det er fordi jeg her kører squats. Foruden opvarmningen kører jeg cirka 8 sæt og derfor tager det ret lang tid og er ret hårdt –  og derfor er der altså ikke så mange forskellige øvelser under dette træningspas. Mit mål med squatten er at blive stærkere. Derfor kører jeg først let med flere gentagelser, men jo højere op i vægt, jo færre gentagelser. Den eneste anden benøvelse jeg laver, er calf extentions. Grunden til at jeg ikke laver flere benøvelser, er fordi jeg synes mine ben er rimelig godt med og derfor ikke ønsker at øge min muskelmasse i underkroppen. Det er under dette træningspas, jeg tilføjer noget af det jeg ikke anser som ligeså vigtigt, f.eks. mave.

 photo fitnessrutine_zpseok2frr5.jpg

Denne dag træner jeg skulder, ryg og biceps. Under pulldowns varrierer jeg for det meste mellem to forskellige håndtag – et hvor jeg holder bredt, og et hvor jeg holder smalt. Så jeg kører 3 sæt med hver, dvs. i alt 6 sæt. Når jeg bruger den med det smalle greb, træner jeg automatisk mine biceps. Derfor har jeg lagt bicep træningen denne dag. Jeg kører hammercurls fremfor bicepcurls, fordi jeg har en gammel skade i mit højre håndled, der gør at jeg ikke så godt kan lave den øvelse.

Keep in mind at jeg overhovedet ikke er ekspert, men dette fungerer for mig. Jeg er dog altid interesseret i at høre hvis nogen har nogle råd eller eventuelle ændringer i programmet. Jeg håber det var interessant at læse!

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

OUTFIT: A TOUCH OF PINK