OUTFIT: NAVY & BLACK

WHAT I EAT IN A DAY #3

Det er ved at være lang tid siden, at jeg har lavet en af disse indlæg. Mine kostvaner har også ændret sig en hel del siden sidst. Jeg er begyndt at spise overvejende plantebaseret, dvs. jeg undgår (for det meste) kød, mælk, æg og alt andet, der kommer fra et dyr. Når jeg skriver overvejende, er det fordi, jeg ikke har tænkt mig at komme et label på, og sige at jeg aldrig spiser kød, mælk osv. igen. Hvis jeg har lyst, giver jeg mig selv lov til at spise noget, der kommer fra et dyr. Det er oftest i sociale sammenhænge dette sker.

Grunden(de) til at jeg spiser sådan her, vil jeg ikke komme for meget ind på, da indlægget så vil blive alt for langt. Det korte af det lange er dog, at jeg mest gør det for sundhedsmæssige årsager. Der er så mange fordele ved denne livsstil, såsom at jeg har det meget bedre, min fordøjelse fungerer bedre, jeg føler ikke jeg skal begrænse mig selv på samme måde osv. Jeg spiser også mere mad i form af volumen, da grøntsager og frugt ikke mætter lige så meget, ergo jeg spiser mere af det og får dermed en bedre mæthedsfornemmelse og føler ikke at jeg halvt sulter mig selv. Hvis I er interesserede i at vide mere om denne livsstil, så vil jeg klart anbefale at se dokumentarer som ‘Forks over Knives’ og ‘Cowspiracy’. Der er også en helt masse viden og inspiration at finde på youtube. Nå, nok om det og nu til hvad jeg rent faktisk spiste i søndags.
 photo PicMonkey Collage_zpsp95vc1ye.jpg

Jeg er aldrig sulten om morgenen, og går gerne flere timer før jeg får mit første rigtige måltid. Dette er også med inspiration fra intermittent fasting. Søndag sov jeg ekstra længe, og kunne derfor trække min morgenmad til kl. 13.00, hvor jeg i hverdage plejer at spise kl. 11 eller 12. Noget af det først jeg gør når jeg vågner, er at drikke minimum en halv liter vand og så drikker jeg derefter også gerne en kop grøn the.

Da jeg så spiste kl. 13. blev det et måltid kun bestående af frugt, i dette tilfælde en hel honningmelon, 400 g jordbær og en kiwi, der trængte til at blive spist. Jeg elsker at have kun frugt som mit første måltid, men det sker dog desværre oftest kun i weekenderne, da det er lidt mere bøvlet at have det med i børnehaven. Samtidig er jeg også lidt mere sulten, når jeg er på arbejde, frem for i weekenden. Dette var også en hviledag for mig, så ingen træning, hvilket også gør det nemmere ikke at have stivelse el. lign. det første stykke tid af dagen.

 photo PicMonkey Collagedjdod_zps4vj8pfdi.jpg

Jeg spiser på lidt mærkelige tidspunkter, fordi jeg spiser sen morgenmad eller hvad man nu skal kalde det. Derfor fik jeg først ‘frokost’ kl. 16.00. Inden da havde jeg dog snacket på lidt dadler. Min frokost bestod af en smoothie, eller dvs. to smoothies, da jeg ikke havde et stort nok glas til at komme det hele i – the struggle is real. Smoothien bestod af to frosne bananer, en kæmpe portion frossen frugt fra en blanding, der hedder eksotiske frugter fra Vores, 5 frosne jordbær, to små dadler, en lille smule Alpro soyayoghurt, rismælk og vand. Den var vildt lækker!

Min aftensmad (og frokost om mandagen) bestod af en risblanding med brune ris og quinoa, hjertesalat, babyspinat, agurk, rød peber, gulerod, bønnespirer, æble og lidt af min hjemmelavede rød peber hummus, som jeg selvfølgelig snart deler en opskrift på! Jeg spiste aftensmad omkring kl. 19.

Omkring kl. 21 spiste jeg en lille ‘dessert’, hvilket jeg altid gør om aftenen på cirka samme tidspunkt hver aften – det er dog altid forskelligt. Denne aften fik jeg müsli med rismælk og en Castus frugtstang med jordbær og hyldeblomst bagefter.

Det var alt, jeg spiste denne dag. Jeg synes, at disse indlæg er meget sjove at lave og jeg elsker selv at læse denne slags indlæg. Jeg vil bare lige huske at sige, at dette kun er til inspiration, og jeg siger ikke alle bør spise som mig. Dette er heller ikke hvad jeg spiser hver dag. Jeg har også dage, hvor jeg spiser alt for meget usundt og forarbejdet mad – just keep that in mind!

Anyways, jeg håber, I fandt det interessant at læse med!

 

   

1

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

OUTFIT: NAVY & BLACK